Teman teman Blogger

Bonda uminas Hajjah Khatijah Awang telah meninggal dunia pada hari Khamis 3.25 pagi 19hb Mei 2011. Hadiahkan Al Fatihah dan doa moga arwah sentiasa dilapangkan dan ditempatkan bersama hamba hambaNya yang soleh dan solehah. Moga Allah membalas kebaikan kalian dengan ganjaran pahala yang berlipat ganda. Al Fatihah.

Khamis, 1 April 2010

Muhyiddin akui Umno guna sekolah untuk tujuan politik

KUALA LUMPUR- Menteri Pelajaran, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengakui terdapat pihak tertentu yang menggunakan sekolah untuk tujuan politik.

Beliau berkata demikian sewaktu menjawab soalan yang dikemukakan Dr Lo'Lo' Mohd Ghazali (PAS- Tittiwangsa) sewaktu sesi penggulungan perbahasan menjunjung kasih titah Yang diPertuan Agung di Dewan Rakyat.

Dr Lo'Lo' sewaktu mencelah ucapan Muhyiddin menyatakan beliau berasa sukacita apabila Muhyiddin menyatakan pimpinan masyarakat boleh masuk ke sekolah-sekolah untuk bersama-sama membantu menjayakan program-program anjuran sekolah.

Bagaimanapun Lo'Lo' melahirkan kekecewaan kerana terdapat sekolah-sekolah yang mengambil peluang bagi tujuan politik di sekolah terbabit.

"Kita bercakap sebagai ahli parlimen yang matang dan bukan mengeluarkan kenyataan sembrono. Saya mendapat maklumat Umno dan Puteri Umno masuk ke sebuah sekolah menengah di Segambut. Ini jelas menunjukkan ia bertujuan untuk aktiviti politik.

"Begitu juga saya difahamkan bekas wakil rakyat Titiwangsa merasmikan sukan di salah sebuah sekolah di kawasan saya, sedangkan saya ahli parlimen kawasan tersebut di larang masuk. Jadi saya minta perkara seperti ini dapat difikirkan kembali," katanya.

Kenyataan beliau itu disokong Ahmad Kassim (PAS-Kuala Kedah) yang menyatakan sekiranya kerajaan membenarkan ahli politik masuk ke sekolah-sekolah, ia tidak harus membezakan parti-parti politik tertentu.

"Kalau kerajaan benarkan, benarkan semua. Kalau tidak benarkan, jangan benarkan semua,"katanya.

Sementara itu, Muhyiddin yang juga Timabalan Perdana Menteri memberi jaminan akan cuba memperbaiki segala kelemahan yang berlaku.

"Jika benar Puteri Umno masuk ke sekolah-sekolah untuk pendaftaran ahlinya, saya rasa ia memang tidak patut berlaku. Dan saya berharap kelemahan ini dapat diperbaiki,"katanya

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Blog Archive