Teman teman Blogger

Bonda uminas Hajjah Khatijah Awang telah meninggal dunia pada hari Khamis 3.25 pagi 19hb Mei 2011. Hadiahkan Al Fatihah dan doa moga arwah sentiasa dilapangkan dan ditempatkan bersama hamba hambaNya yang soleh dan solehah. Moga Allah membalas kebaikan kalian dengan ganjaran pahala yang berlipat ganda. Al Fatihah.

Isnin, 19 April 2010

Mengata dulang paku serpih @ telunjuk lurus kelingking berkait..


Kata dia isu APCO sudah selesai.... Link APCO dengan PDRM sudah disiasat oleh PDRM dan rakyat juga sudah diberi penjelasan...

What?? PDRM sudah siasat?? Sudah selesai??

What a joke... Mamat ini bermimpi ke?? Mengingau ke?? Sleep walking ke?? Sober ke??

Link APCO dalam PDRM disiasat oleh PDRM?? Don't make lawak ler. PDRM siasat PDRM.... hancuusss!!! Sapa nak percaya weh.... Kredibiliti dan integriti PDRM serta bapaknya pun sudah barai dan menjadi persoalan, macam rakyat orang nak terima penjelasan mereka. Tak convinsing langsung!! Siasatan dan penjelasan lepas batuk di tangga... sapa nak percaya.

Macamlah juga siasatan kes pembunuhan altantunya dan kaitannya dengan komisyen pembelian kapal selam Scorpene. Keadilan kepada Altantunya dilihat tidak dilaksanakan oleh pihak berkuasa kerajaan 1Malaysia.... Jadi, dengan siasatan yang dijalankan olen pihak pendakwa di Perancis, apakah misteri kematian akan terbongkar juga akhirnya... Moga- moga insyaAllah.

Yang tak bermotif dan menerima arahan... ke tali gantung. Tetapi yang bermotif dan dikaitkan terlepas.... bebas!! Siapa yang memberi arahan dan kenapa arahan diberi atau apakah motif pembunuhannya masih tidak dipastikan. Alamak.... sapa nak percaya. Dengan menggunakan mahkamah, depa nak paksa kita percaya. Ha... ha... ha... Soriler!!

Deepak dan Nazim macam mana?? Kata pihak mereka, PDRM sudah soal siasat tetapi kenapa orang sukar nak percaya??? Sebab, yang siasat.... PDRM!! Apabila diasak dan diasak dengan soalan yang sama, menteri mereka got agitated... naik angin dia weh!! Ituler sebabnyer, orang susah nak percaya pada PDRM dan juga kata menteri mereka. Persepsi orang..... ada cover-up.

Ali Rustam pulak mempersendakan Zaid pasal isu minum arak. Eleh... dia ingat dia bagus sangat. Sudah terbukti rasuah tetapi kekal Ketua Menteri. Memang rakyat parti shit ini tak mahu berubah!! Orang rasuah jadi tetap jadi pilihan. Tengok saja Isa Samad.... dihukum rasuan tetapi dipilih jugak jadi YB. Kalau dah shit tetap shit... takkan berubah punya.

Lepas tu, ada hati nak komen pasal Zaid Ibrahim. Aku tak kata minum arak tu boleh, tapi itu sejarah masa lampau dia. Itu pun kalau betul... Aku tak nampak, jadi aku tak berani nak kata. Apa yang aku boleh kata adalah kita sebagai manusia.... kita tak maksum daripada melakukan kesilapan baik kepada Allah SWT mau pun kepada manusia.

Tetapi yang penting ialah.... kita berubah. Perbaiki kelemahan kita. Berhijrah dari zaman jahiliah kita kepada yang lebih diredhai Allah. Itu yang jelas terpancar pada manusia bernama Zaid Ibrahim. Dia sanggup berubah demi kebaikan diri dan juga negara. Dari bergelumang dengan parti shit..... dia berhijrah kepada gagasan yang lebih bermaruah. Demi prinsip dia berubah... Dia ada kelemahan tetapi sekurang-kurangnya dia ada prinsip dan tidak pulak hipokrit.

Dan sekarang.... dia mengajak rakyat Hulu Selangor agar bersamanya untuk melakukan perubahan. Perubahan ke arah membentuk sebuah negara yang lebih sejahtera dengan memperbetulkan segala kepincangan dan kemusnahan yang telah dibuat oleh parti shit dan Barisan Najis mereka ke atas negara.

Itu Zaid Ibrahim.... Bagaimana pulak dengan calon BN si Kamalanathan?? Aku tak tahu apa pandangan rakyat Hulu Selangor terhadapnya. Sebab.... aku tak berada di sana untuk buat tinjauan. Tetapi... hasil tinjauan dan sembang-sembang aku dengan rakan-rakan non-Malays di sini, rata-rata bersetuju dengan pendapat yang mengatakan Kamalanathan adalah UMNOdog. Siapa nak undi UMNOdog... kata mereka.

Persepsi non-Malays... kalau you attached yourself dengan UMNO, bermakna mereka akan reject you. Begitulah bencinya non-Malays kepada UMNO. Mereka lihat UMNO sebagai penindas, not only to the non-Malays but to the Malays as well.... especially the Malays yang tak sehaluan dengan mereka. Mereka tak boleh dipercayai... You cannot rely on them for change. They will never change... coz', they want to maintain their status quo as the dominan power in BN. Selagi mereka in power.... they can do whatever they like.

The non-Malays melihat UMNO/BN.... tak boleh memberi keadilan kepada seluruh rakyatnya. Siapa yang nak mereka harapkan. They've got no other choice except Pakatan Rakyat, yang jauh lebih baik. Although PR belum begitu perfect, tetapi... kesungguhan mereka untuk melakukan perubahan for the betterment of the rakyat and the country jelas sekali.

Aku harap rakyat Hulu Selangor especially the non-Malays, mempunyai pandangan yang sama dengan non-Malays di sini supaya BN terus terkubur di sana.

Hidup Pakatan Rakyat!! Hidup Rakyat!!

A mum of three Mohd

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Blog Archive