Teman teman Blogger

Bonda uminas Hajjah Khatijah Awang telah meninggal dunia pada hari Khamis 3.25 pagi 19hb Mei 2011. Hadiahkan Al Fatihah dan doa moga arwah sentiasa dilapangkan dan ditempatkan bersama hamba hambaNya yang soleh dan solehah. Moga Allah membalas kebaikan kalian dengan ganjaran pahala yang berlipat ganda. Al Fatihah.

Sabtu, 27 Mac 2010

umno dah lemah..banyak penyakit


Kepercayaan orang Melayu terhadap Umno sebagai pelindung nasib mereka kini terhakis dan Melayu kini perlu berusaha untuk melindungi diri mereka sendiri, kata bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohammad.

"Maaf saya katakan, wujudnya begitu ramai NGO Melayu yang memberi tumpuan masalah Melayu kerana terhakisnya kepercayaan mereka kepada UMNO sebagai pelindung nasib mereka,” katanya ketika merasmikan mesyuarat agung tahunan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa).

Menurut Mahathir, prestasi Umno pada pilihan raya tahun 2008 adalah terlalu buruk dan Barisan Nasional (BN) hanya mampu menubuhkan kerajaan yang lemah, yang dilihat sebagai tidak berupaya mempertahankan kedudukan orang Melayu.

“Kita lihat seolah-olah kerajaan memberi layanan kepada mereka daripada apa yang ada pada kita. Saya tak kata kerajaan berat sebelah tetapi lemah kerana ada sipolan yang tak tau Umno dan BN hampir kalah.
baca lagi..

# Ni pengakuan mantan Perdana Menteri dan mantan Presiden UMNO sendiri..

Dah lebih 50 tahun memerintah..macam macam penyakit yang disimpan..nak diubati..dirawat takut rugi..tak percaya pada ubat penawar yang mujarab..ketinggalan zaman..tak relevan..tak sesuai dengan masyarakat majmuk..

Ingat ingatlah pengundi di Parlimen Hulu Selangor..umno dan Bn dah tak larat..dah lemah..banyak penyakit..payah nak ubat..

1 ulasan:

al-brangi Online berkata...

Salam,

UMNO memang sudah lama mem'barah'.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Blog Archive