Teman teman Blogger

Bonda uminas Hajjah Khatijah Awang telah meninggal dunia pada hari Khamis 3.25 pagi 19hb Mei 2011. Hadiahkan Al Fatihah dan doa moga arwah sentiasa dilapangkan dan ditempatkan bersama hamba hambaNya yang soleh dan solehah. Moga Allah membalas kebaikan kalian dengan ganjaran pahala yang berlipat ganda. Al Fatihah.

Isnin, 22 Mac 2010

Keluhan bakal 'mantan' KPN..


Apa sebenarnya yang cuba Tan Sri Musa Hasan nak sampaikan dalam wawancara dengan Mingguan Malaysia baru baru ini. Pengakuan beliau adanya campurtangan pihak ke tiga..siapa gerangannya??? Hakikatnya bukan isu baru tapi bila 'direfresh' sendiri oleh KPN..itu sesuatu yang baru..

Menurut beliau "....apabila seorang ketua boleh diperkotak katikkan...". Sesuatu yang membimbangkan kerana kalau KPN boleh 'diperkotakkan',bagaimana dengan orang bawahan..apakah boleh 'diperbudakkan'? Di mana pula kewibawaan pasukan keselamatan negara?

Sejak bila pula Musa Hasan baru menyedari adanya campurtangan ketiga. Adakah bila menyedari ada pihak yang tak sabar sabar melihat beliau bersara September nanti. Seperti kata beliau ""Kita pun tahu bila hendak pergi, jadi tidak perlulah suruh dipercepatkan."

Apapun kenyataan Musa Hasan mengundang pelbagai persepsi negatif. Langkah untuk memulihkan kembali kepercayaan kepada Pasukan keselamatan amat perlu. PDRM perlu bebas dari sebarang tangan tangan ghaib..bukan seperti seorang dua MP yang jadi 'bebas' baru baru ini. Kerajaan menghabiskan jutaan ringgit untuk perbelanjaan Suruhanjaya Membaiki Prestasi Polis tetapi malangnya rakyat tidak nampak ada hasil yang berkesan.

Tanggungjawab menjaga keselamatan negara dan rakyat mesti menjadi agenda utama pasukan polis. Bukan sekadar menjaga beberapa kerat golongan tertentu. Biarlah ianya Berkesan dan dilihat berkesan. Bersih dan dilihat bersih dan tidak menjadi alat politik kepada mana mana pihak. Barangkali Musa Hasan baru sedar langit itu tinggi atau rendah...

1 ulasan:

Rizzuan Shah berkata...

sistem perundangan negara kita skarang ni pun dah korup. bukan setakat dalam polis jer ada campur tangan. haishh.. ape nak jadi skarang ni.

http://wanshah87.blogspot.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Blog Archive