Teman teman Blogger

Bonda uminas Hajjah Khatijah Awang telah meninggal dunia pada hari Khamis 3.25 pagi 19hb Mei 2011. Hadiahkan Al Fatihah dan doa moga arwah sentiasa dilapangkan dan ditempatkan bersama hamba hambaNya yang soleh dan solehah. Moga Allah membalas kebaikan kalian dengan ganjaran pahala yang berlipat ganda. Al Fatihah.

Ahad, 28 Mac 2010

Chedet gelar Pak Lah Tuan Corridor...


  • Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata negara tidak mengalami pertumbuhan ekonomi sama sekali sejak beliau meninggalkan tampuk kepimpinan kerajaan manakala rakyat pelbagai kaum pula asyik mempersalahkan satu sama lain.
  • Sehubungan itu kata beliau, debat umum mengenai isu-isu perkaumam hanya akan menjejaskan kestabilan negara dan pertumbuhan ekonomi.
  • Sebelum ini tiada bangkangan seperti ini kerana rakyat hidup dengan baik dan gembira. Kerajaan juga melakukan segala apa yang terdaya dan sudah pasti kita tidak sempurna tetapi orang ramai gembira.
  • “Malah tiada persoalan siapa dapat apa dan berapa banyak. “Dan jika ada pertikaian, kita akan menyelesaikan (dengan baik) di sebalik tabir kerana jika anda bertindak secara terbuka ia akan mencetuskan emosi dan ia adalah tidak baik,” kata pengerusi Barisan Nasional (BN) yang menerajui kerajaan sejak negara merdeka..
  • “Apabila saya meletakkan jawatan, nampaknya kerajaan baru Abdullah mahu lebih banyak kebebasan (diberikan) dan ini kerana rakyat mahukan lebih banyak kebebasan untuk membincangkan isu-isu sensitif tetapi anda boleh lihat pada hari ini hubungan dengan pelbagai kaum lebih buruk berbanding zaman saya,” katanya.
  • Dr Mahathir menjelaskan, debat awam akan menyumbang kepada kebencian dan kemarahan kaum.
  • “Jika ada debat awam mengenai isu perkauman sudah tentu anda akan mempertahankan kaum anda. Pihak lain akan mempertahankan kaum lain dan kadangkala mereka tidak terikat dengan fakta.
  • “Ketika zaman Pak Lah, saya tidak boleh bercakap langsung.Saya tidak dijemput oleh sesiapa pun. “beliau lebih liberal dan demokratik tetapi orang ramai tidak boleh bercakap dengan saya,” katanya. Bagaimanapun Najib lebih baik kerana memberikan “saya kesemua peluang untuk bercakap.”
  • “harapan saya Datuk Seri Najib adalah lebih baik daripada penggantinya, Tuan Corridor. Ada banyak koridor tetapi adakah anda boleh melihat apa-apa di koridor berkenaan?


Nak detail lagi..bacalah di sini Ayat yang dimerahkan ada makna yang mendalam...siapa yang faham..maka fahamlah. Malas nak buka buku 22 tahun pemerintahan chedet...'kamceng' betul Najib dengan chedet sampai diberikan 'kesemua peluang'... Apapun senang cerita chedet cuba buat 'come back'...

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Blog Archive