Teman teman Blogger

Bonda uminas Hajjah Khatijah Awang telah meninggal dunia pada hari Khamis 3.25 pagi 19hb Mei 2011. Hadiahkan Al Fatihah dan doa moga arwah sentiasa dilapangkan dan ditempatkan bersama hamba hambaNya yang soleh dan solehah. Moga Allah membalas kebaikan kalian dengan ganjaran pahala yang berlipat ganda. Al Fatihah.

Sabtu, 13 Mac 2010

Kerusi panas MB Terengganu


Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein meminta orang ramai supaya tidak melayan spekulasi berhubung kedudukan Menteri Besar Terengganu, Datuk Ahmad Said yang tersebar meluas melalui sms sejak akhir-akhir ini.

Pengerusi Badan perhubungan UMNO Terengganu yang juga menteri dalam negeri tidak menolak kemungkinan perbuatan itu dilakukan oleh pihak yang sengaja mahu melaga-lagakan Umno Perhubungan Terengganu dan menggugat keharmonian badan itu.

"Sejak saya turun ke Terengganu, saya menerima SMS dan mendengar cerita dari kedua-dua pihak (dalam Umno) dan pembangkang mengenai kedudukan menteri besar.

"Ia bukan datang dari puak-puak dalam Umno negeri, tetapi saya tidak tolak kemungkinan ia dilakukan oleh individu tertentu. Namun ia tidak akan menentukan jatuh bangunnya Umno Terengganu," katanya selepas majlis sambutan Maulidur Rasul peringkat parlimen Kemaman di Chukai hari ini.

Hishammuddin berkata sebagai pengerusi badan perhubungan Umno negeri, beliau hanya mengiktiraf mereka yang diterima rakyat, menjalankan kerja bersunggguh-sungguh dan menolak politik sempit seperti politik peribadi dan bahagian.

Beliau turut meminta supaya media tidak mudah terpengaruh dengan khabar-khabar angin dan SMS yang tersebar berhubung perkara itu.

"Kenapa nak percaya SMS sedangkan media berdepan dengan MB hari-hari, kalau MB meletakkan jawatan, beliau tidak akan berada bersama kita hari ini.

"Jangan terikut-ikut dengan mereka yang sengaja nak memperalatkan media dan media jangan benarkan mereka memperkudakan (media) supaya kita berlaga,"
katanya.

Sumber

# Nak kata Datuk Seri tak tahu cerita tak mungkin..Barangkali cuma baris baris ayat penyedap hati Mat Said.Yang duk bersilat,berteakwando,bertinju..puak puak deme jugak..

Siapakah "mereka" yang memperkudakan media??? Adakah Pakatan Rakyat??? Jawablah sendiri....

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Blog Archive