Teman teman Blogger

Bonda uminas Hajjah Khatijah Awang telah meninggal dunia pada hari Khamis 3.25 pagi 19hb Mei 2011. Hadiahkan Al Fatihah dan doa moga arwah sentiasa dilapangkan dan ditempatkan bersama hamba hambaNya yang soleh dan solehah. Moga Allah membalas kebaikan kalian dengan ganjaran pahala yang berlipat ganda. Al Fatihah.

Isnin, 29 Mac 2010

Sekutu Bn jijik dengan ucapan Mahathir

Ketua Gerakan Pulau Pinang, Datuk Teng Hock Nam menyelar bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berhubung peranannya merasmikan mesyuarat agung tahunan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa).

Dalam kenyataannya hari ini Teng juga membidas negarawan itu yang menyampaikan ucapan yang didakwanya bersifat perkauman dan 'menjijikan'.

Teng berkata Mahathir juga menggunakan peluang berucapa di perhimpunan "NGO pelampau kanan Melayu" untuk menyerang Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan konsep 1Malaysia yang diperjuangkannya.

“Perkasa mempunyai pemikir yang merupakan pelampau bangsa dan agama. Ia jelas bertentangan dengan idea tolak ansur, berniat baik serta konsep harmoni sosial yang cuba diterapkan dalam 1Malaysia,” kata Teng.

Pemimpin Gerakan itu merujuk kepada AGM Perkasa Sabtu lalu yang antara lain menyaksikan Presidennya, Datuk Ibrahim Ali memberi amaran kepada masyarakat Cina agar tidak memeras ugut kerajaan.

Mahathir adalah antara segelintir pemimpin dan bekas pemimpin Umno yang menghadiri mesyuarat itu. Yang lain termasuk anaknya, Datuk Mukhriz yang juga timbalan menteri perdanganan antarabangsa dan industri serta Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Awang Adek Hussin.

sumber

# PAS dengan slogan 'PAS FOR ALL' telah berjaya menarik kaum bukan melayu dan non muslim untuk mendekati Islam. Dan ternyata pandangan kritis mereka terhadap Islam mula berubah. Mereka mula mahu mendengar apa kata Islam.

Islam sebagai Ad Deen dari Allah swt untuk seluruh manusia. Allah menyuruh Nabi saw dan umat yang meneruskan risalahNya supaya menyampai dan menghadapi manusia tanpa mengira peringkat,kaum dan sikap mereka terhadap Islam.

Tiba tiba skrip tentang 'Melayu semakin terancam' diulang tayang semula dan diputarkan makin kerap di media umno dan proksi proksinya. Kalaupun benarpun,ianya adalah hasil tangan umno sendiri,angkara kerakusan umno-BN yang memerintah selama 52 tahun. Kenapa isu perkauman ini semakin galak diwar warkan. Apakah ini strategi menjelang PRU 13?

Lupakah pada pesanan Rasulullah:

قال الرسول(ص): لَيْسَ مِنَّا مَنْ دَعَا إِلَى عَصَبِيَّةٍ ولَيْسَ مِنَّا مَنْ قَاتَلَ على عَصَبِيَّةٍ و لَيْسَ مِنَّا مَنْ مَاتَ على عَصَبِيَّةٍ

Bukan dari kalangan ku org yg menyeru ke arah assobiyyah/ Kebangsaan, bukan dari kalangan ku org yg berperang di atas dasar assobiyyah dan bukan dari kalangan ku org yg mati di atas dasar assobiyyah ( Kebangsaan ).

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Blog Archive