Teman teman Blogger

Bonda uminas Hajjah Khatijah Awang telah meninggal dunia pada hari Khamis 3.25 pagi 19hb Mei 2011. Hadiahkan Al Fatihah dan doa moga arwah sentiasa dilapangkan dan ditempatkan bersama hamba hambaNya yang soleh dan solehah. Moga Allah membalas kebaikan kalian dengan ganjaran pahala yang berlipat ganda. Al Fatihah.

Ahad, 7 Mac 2010

Bertuahnya kaki golf...



Duti Import Bugi Golf Dimansuhkan, Umum PM

KUALA LUMPUR, 7 Mac (Bernama) -- Kelab-kelab golf Ahad diberikan hadiah oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak apabila beliau mengumumkan bahawa duti import bugi golf dimansuhkan serta merta bagi memacu perkembangan industri golf di negara ini.

Perdana Menteri mengumumkan berita baik ini untuk kira-kira 200 padang golf di negara ini apabila beliau menyampaikan hadiah-hadiah Kejohanan Golf Terbuka Malaysia Maybank kepada pemenang, pemain remaja dari Korea Selatan berusia 18 tahun, Noh Seung-yul.

"Saya dimaklumkan bahawa salah satu cara yang kita boleh bantu dalam pembangunan kualiti padang golf di negara ini serta bagi memastikan kelab golf menyediakan kemudahan lebih baik ialah dengan memberikan pertimbangan dengan memansuhkan duti import bugi di negara ini.

"Jadi, pada majlis ini, sebagai Menteri Kewangan, saya ingin mengumumkan pemansuhan serta merta duti import semua bugi golf di negara ini," kata beliau.

baca lagi


#Bertuah sungguh peminat golf dan mesra rakyat sungguh menteri Kewangan 1..
Tapi maaflah makcik makcik jual nasi lemak,tok peraih ikan,tukang kebun dan bla bla lagi..
sebut bugi golf bukan kenal pun..

Ni cuma untuk golongan elit saja....padang golf tu berekar ekar luasnya..bugi tu untuk memudahkan perjalanan agar tak penat nak kejar bola..High class tak macholah termengah mengah kejar bola golf..

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Blog Archive