Teman teman Blogger

Bonda uminas Hajjah Khatijah Awang telah meninggal dunia pada hari Khamis 3.25 pagi 19hb Mei 2011. Hadiahkan Al Fatihah dan doa moga arwah sentiasa dilapangkan dan ditempatkan bersama hamba hambaNya yang soleh dan solehah. Moga Allah membalas kebaikan kalian dengan ganjaran pahala yang berlipat ganda. Al Fatihah.

Rabu, 10 Mac 2010

Muhyidin kata TGNA tak hormat mufti...

Kecaman Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat terhadap Tan Sri Harussani Zakaria menunjukkan Mursyidul Am Pas itu langsung tidak menghormati golongan mufti.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, tindakan Menteri Besar Kelantan itu juga membayangkan yang beliau menganggap dirinya terlalu 'pandai' berbanding ulama lain.

''Ini semua berpunca daripada politik. Nik Aziz melebihkan hal politik daripada benda lain dan akhirnya ini yang berlaku. Disebabkan politik Nik Aziz tidak menghormati ulama seperti Tan Sri Harussani,'' katanya.

...Muhyiddin berkata, beliau telah membaca kenyataan penuh Harussani dan percaya Mufti Perak itu menjalankan tanggungjawab serta peranannya untuk menyatukan umat Islam...


yang lain baca sini


# Mengata dulang paku serpih..mengata orang aku ni yang lebih...

Bila ada mufti fatwakan haram Jom Heboh..sapa yang tak dengar kata..

Bila mufti fatwakan haram bertafakur di Tugu..sapa yang tak ambil pok..

Bila mufti arahkan serbuan dan tangkap gadis yang bermaksiat di pub..sapa yang duk bela gadis tu dan hentam mufti yang akhirnya terpaksa mufti lepaskan jawatan..

Ada baiknya yang bercakap bertanya mufti tu apa fatwanya tentang anak gadis sendiri yang jadi penyanyi...


1 ulasan:

Ayid berkata...

Salam UMMI

Mufti Perrrrrak kata dia ingin kan melayu memerintah 100% bukan nak menyatukan islam sebagaimana yang didakwa Muhyiden dalam Utasan Meloya tu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Blog Archive