Teman teman Blogger

Bonda uminas Hajjah Khatijah Awang telah meninggal dunia pada hari Khamis 3.25 pagi 19hb Mei 2011. Hadiahkan Al Fatihah dan doa moga arwah sentiasa dilapangkan dan ditempatkan bersama hamba hambaNya yang soleh dan solehah. Moga Allah membalas kebaikan kalian dengan ganjaran pahala yang berlipat ganda. Al Fatihah.

Sabtu, 6 Mac 2010

Anwar: PKR Sedang Hadapi Masalah


Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim mengakui parti itu sedang menghadapi masalah apabila beberapa wakil rakyatnya keluar parti baru-baru ini.

Beliau menyifatkan masalah berkenaan sebagai pengajaran yang baik dalam memilih calon wakil rakyat yang taat dan setia kepada parti pada masa depan.

"Ini masalah kita, ada pengajaran juga...sekarang ini Keadilan menghadapi masalah sedikit tetapi pengajaran yang baik," katanya ketika menyampaikan ceramah politik di Pulau Gadong dekat sini, malam semalam.

Baru-baru ini, PKR menerima tamparan apabila tiga anggota Parlimennya iaitu Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim (Bayan Baru), Tan Tee Beng (Nibong Tebal) dan Mohsin Fadzil Samsuri (Bagan Serai) mengumumkan keluar parti dan menjadi wakil rakyat Bebas.

Anwar berkata semua wakil rakyat PKR dan pemimpin parti itu akan dikenakan mengikuti program tarbiah supaya mereka betul-betul bersemangat kental bagi menghadapi cabaran dan setia kepada parti. - BERNAMA

# Setiap yang berlaku ada hikmah disebaliknya. Apa yang berlaku pada PKR sekurang kurangnya membuka mata siapa kawan dan siapa pula lawan. Yang jelas proses tarbiyah amat penting sebagai bekal dalam perjuangan. Tarbiyah perjuangan bukan pada digree atau limpahan harta. Dan proses tarbiyah perlu bermula dari bawah. Soalnya apakah seseorang itu sanggup bermula dari bawah?

1 ulasan:

azman kamarul berkata...

PKR selepas ini perlu mewujudkan satu jawatankuasa dalaman PKR yang mungkin boleh dipanggil sebagai j/kuasa pemantapan untuk pimpinan atasan PKR supaya tidak timbul lagi isu-isu yang sebegini rupa.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Blog Archive