Teman teman Blogger

Bonda uminas Hajjah Khatijah Awang telah meninggal dunia pada hari Khamis 3.25 pagi 19hb Mei 2011. Hadiahkan Al Fatihah dan doa moga arwah sentiasa dilapangkan dan ditempatkan bersama hamba hambaNya yang soleh dan solehah. Moga Allah membalas kebaikan kalian dengan ganjaran pahala yang berlipat ganda. Al Fatihah.

Selasa, 3 November 2009

ATM telan duit laa..


Pernah guna MESIN ATM untuk deposit duit masuk dalam akaun tak? Apa anda akan lakukan jika Mesin tersebut menelan duit anda tapi menedang kad anda? Maka, dimana duit anda disimpan? Hilang !!

Mr. Mao seorang warganegara China di shenzhen memasukkan 7,000 yuan (hampir 1000 dollar) ke dalam mesin ATM untuk disimpan setelah bekerja penat. Tetapi setelah duit dimasukkan, Kadnya telah ditendang dan duitnya telah ditelan hilang begitu sahaja.

Kemudian Mao cuba mesin ATM yang lain dan mendapati duitnya tidak masuk di dalam akaunnya. Maka Mao membuat keputusan untuk menunggu di hadapan mesin tersebut untuk tidak benarkan sesiapa pun menggunakannya selagi dia tidak mendapatkan semula duitnya.

Oleh kerana Mao ingin menunggu di hadapan mesin itu sehingga bank buka, Mao telah menghubungi keluarganya untuk membawakan bantal dan tilam untuk dia tidur di hadapan mesin itu.

Keesokkan paginya, pemilik bank tersebut memeriksa semula mesin tersebut dan memulangkan semula duit Mao.


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails