Teman teman Blogger

Bonda uminas Hajjah Khatijah Awang telah meninggal dunia pada hari Khamis 3.25 pagi 19hb Mei 2011. Hadiahkan Al Fatihah dan doa moga arwah sentiasa dilapangkan dan ditempatkan bersama hamba hambaNya yang soleh dan solehah. Moga Allah membalas kebaikan kalian dengan ganjaran pahala yang berlipat ganda. Al Fatihah.

Jumaat, 20 November 2009

Akibat cuba mengubah anugerah Tuhan

Gambar hiasan

KUALA LUMPUR: Hajat pelik seorang wanita yang bersungguh-sungguh mahu mengecilkan payudaranya menyebabkan dia menderita hampir lima bulan selepas dibedah doktor tidak bertauliah yang turut membuang puting buah dadanya.

‘Doktor’ berkenaan yang membedahnya hampir tiga jam menyebabkan payudara wanita itu mengecut mendadak sebelum dijangkiti kuman pada dada.

Lebih malang, mangsa yang membayar kos hampir RM24,000 untuk pembedahan kecantikan itu kini bimbang jangkitan kuman terbabit merebak, sekali gus meragut nyawanya.

Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Yew, 36, berkata dia yang juga seorang ‘pengkid’ mempunyai impian untuk mengecilkan payudara supaya kelihatan seperti lelaki normal.

Menurutnya, saiz buah dadanya yang besar menyebabkan emosinya terganggu sebelum berhasrat mengecilkannya.

“Atas nasihat rakan, saya berjumpa seorang pemilik salun kecantikan di Subang Jaya bernama Nancy. Hasil perbincangan pada awal Mei lalu, saya dipujuk menjalani pembedahan kecantikan dengan kos RM12,000.

“Bagaimanapun, jika mahukan hasil yang lebih ‘menawan’ saya diminta menambah RM3,500 selain beberapa bayaran lain.

Seterusnya di sini..


# Manusia selalu tidak puas dengan apa yang dimiliki.Al Khaliq Maha Menciptakan telah menciptakan manusia dengan sebaik baik penciptaan. Lelaki sempurna dengan sifat yang perlu ada pada lelaki dan wanita sempurna dan indah dengan penciptaan yang cukup halus. kenapa naluri manusia selalu mahukan sesuatu yang bukan diciptakan untuknya.
Sesungguhnya Al Muqsit, Al Adl Maha adil dalam menciptakan makhluknya. Bayangkan andainya diciptakan hidung manusia mendongak ke atas...bagaimanalah akan terjadi masa musim hujan. Perlukah hidung kita berpayung?
Bagaimana jika diciptakan lelaki boleh mengandung dan melahirkan? Sesungguhnya Al Musawwir Yang Maha Membentuk rupa mengetahui bentuk dan rupa apakah yang terbaik untuk manusia yang bernama lelaki dan wanita.

Salam Ukhuwah

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails