Teman teman Blogger

Bonda uminas Hajjah Khatijah Awang telah meninggal dunia pada hari Khamis 3.25 pagi 19hb Mei 2011. Hadiahkan Al Fatihah dan doa moga arwah sentiasa dilapangkan dan ditempatkan bersama hamba hambaNya yang soleh dan solehah. Moga Allah membalas kebaikan kalian dengan ganjaran pahala yang berlipat ganda. Al Fatihah.

Ahad, 17 Julai 2011

Bila Rosmah bercakap pasal Islamic Fesyen....membimbangkan..


Bila Rosmah membuka mulut berbicara pasal Islamic Fesyen, ianya seperti sesuatu yang membimbangkan. Sekali pandang ianya sesuatu yang bagus bila pakaian yang 'berimej Islam' dijual di gedung gedung besar di bandar2 besar dunia...sekali pandang...

Namun 2 kali pandang mengigatkan kita bagaimana rupa pakaian yang berimej Islam ciptaan isteri kesayangan Najib ini. Yang mengundang seribu persoalan dan menimbulkan rasa marah di kalangan umat Islam walaupun tokoh tokoh agama hanya membisu. Kita masih ingat isunya di sini

"Ini satu permulaan yang sangat bagus, tetapi menjadi impian saya untuk melihat lebih banyak pusat membeli-belah seperti Bloomingdales, Macy's Debenhams dan lain-lain menawarkan pakaian dan aksesori islamik sebagai sebahagian fesyen arus perdana dunia. "Pada masa itu barulah kita dapat menyatakan fesyen islamik benar-benar mendapat tempat," katanya.

Sumbernya di sini

Sekadar impiannya untuk melihat pakaian dan aksesori Islam dijual di gedung2 besar sedangkan dirinya sendiri tidak ada impian untuk berpakaian menepati suruhan Islam...sesuatu yang sangat mendukacitakan.
Ibaratnya ketam menyuruh anaknya berjalan betul....

Ingatlah!!! " Amat besar kemurkaan Allah bila kamu menyuruh berbuat kebaikan sedang kamu sendiri tidak melakukannya"

Saya suka dengan komen ini:

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails