Teman teman Blogger

Bonda uminas Hajjah Khatijah Awang telah meninggal dunia pada hari Khamis 3.25 pagi 19hb Mei 2011. Hadiahkan Al Fatihah dan doa moga arwah sentiasa dilapangkan dan ditempatkan bersama hamba hambaNya yang soleh dan solehah. Moga Allah membalas kebaikan kalian dengan ganjaran pahala yang berlipat ganda. Al Fatihah.

Khamis, 25 Jun 2009

Tinta kedua

Assalamualaikum warahmatullah.
Dah adat orang baru nak belajar menulis diblog. Tulisan saya yang pertama hilang ngaib entah ke mana. Entah kat mana silapnya saya menekan. Harapnya tuan punya maribinablog.blogspot.com boleh membantu kali ni.
Apapun itu bukan halangan untuk terus menulis. Kata orang belajar dari kesilapan. Itu akan mematangkan kita. Tak ada sesiapa yang terus saja pandai tanpa melalui proses belajar. sekadar nak menyedapkan hati dengan harapan tinta pertama boleh kembali dipublishkan dalam blog ini.
Off topic bab tinta pertama yang masih tersimpan dalam senarai catatan cuma tak nak keluar bila dipublishkan.
Sekarang heboh dengan H1N1..salah satu bala yang Allah datangkan pada hambaNya yang terus lalai dari mentaati perintahNya. Semalam maklumat terkini mangsa jangkitan dah mencapai 400%. Lebih dari 80 orang dan 4 sekolah telah ditutup sementara. Sebagai seorang ibu pada 3 puteri,perasaan gusar tetap singgah di sanubari. Selamatkah lagi anak anak yang saban hari keluar dari rumah dan saban waktu bertemu dengan begitu ramai teman temannya.moga Allah melindungi anak anak kita dari bala ini.
Rasanya bukan saya saja yang risau dengan situasi yang ada pada zaman ini.Anak anak dah tak selamat lagi. Sentiasa perlu dilindungi dan diperhati. Mana tidaknya,dengan jenayah yang berleluasa,masalah sosial,keruntuhan moral dan akhlak yang sedang membelit remaja,dengan cuaca yang tak menentu,dengan penyakit yang semakin moden dan virus yang sukar dicari vaksinnya.
Pelbagai cabaran di abad yang baru. Akhirnya kepada Allah jualah kita kembali berpaut,memohon perlindungan,meminta dan merayu rahmat dan kasih sayangNya,agar kita semua akan sentiasa di bawah naunganNya. Allah jualah yang Maha Penyayang dan Maha Penyayang. RahmatNya bertebaran di segenap penjuru alam.
Salam Ukhwah.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails