Teman teman Blogger

Bonda uminas Hajjah Khatijah Awang telah meninggal dunia pada hari Khamis 3.25 pagi 19hb Mei 2011. Hadiahkan Al Fatihah dan doa moga arwah sentiasa dilapangkan dan ditempatkan bersama hamba hambaNya yang soleh dan solehah. Moga Allah membalas kebaikan kalian dengan ganjaran pahala yang berlipat ganda. Al Fatihah.

Rabu, 28 Julai 2010

DPP Wilayah: benarkan setiap kakitangan awam berpolitik

Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan menggesa kerajaan membenarkan setiap kakitangan awam aktif berpolitik tanpa hanya memperluaskan keistimewaan itu kepada pegawai pendidikan perkhidmatan siswazah Gred DG41 hingga DG48 yang akan berkuat kuasa mulai 1 Ogos ini.

Ketua Penerangannya, Fadhil Osman berkata walaupun langkah itu yang diumumkan semalam adalah permulaan yang baik, namun “ia belum memadai.”

“Kenyataan Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Mohd Sidek Hassan bahawa kerajaan membenarkan pegawai siswazah untuk aktif dalam politik sebenarnya adalah tindakan yang agak lambat bagi sebuah negara membangun seperti Malaysia.

“Sepatutnya pegawai kerajaan telah lama diberi kebenaran untuk aktif berpolitik dan memegang mana-mana jawatan politik sebagaimana yang diamalkan oleh negara-negara maju,” kata Fadhil menerusi satu kenyataan dikeluarkan.

Fadhil berkata Dewan Pemuda PAS berpendapat sepatutnya semua pegawai kerajaan dibenarkan aktif berpolitik tanpa kawalan yang ketat.

Katanya, hak mengundi dan memilih parti politik mana yang mereka sukai adalah hak individu sejak mereka berusia 21 tahun.

Baca Lagi..

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails