Teman teman Blogger

Bonda uminas Hajjah Khatijah Awang telah meninggal dunia pada hari Khamis 3.25 pagi 19hb Mei 2011. Hadiahkan Al Fatihah dan doa moga arwah sentiasa dilapangkan dan ditempatkan bersama hamba hambaNya yang soleh dan solehah. Moga Allah membalas kebaikan kalian dengan ganjaran pahala yang berlipat ganda. Al Fatihah.

Rabu, 27 Januari 2010

Polis oh polis...

Berita 1:

Bilangan polis yang terlibat dalam penyalahgunaan dadah di Terengganu telah melambung tinggi, dimana terdapat tujuh kes pada tahun 2008, tetapi angka ini meningkat dua kali ganda tahun lalu.

Penyalahgunaan dadah di kalangan kakitangan Polis DiRaja Malaysia (PDRM) telah dikenalpasti sebagai kesalahan yang paling serius yang dilakukan oleh mereka tahun lalu.

Tiga belas anggota, di bawah pangkat Koperal kini sedang disiasat kerana kesalahan berkaiatan penyalahgunaan dadah dan mereka yang dituduh dan dihukum di mahkamah menghadapi risiko pemecatan dari jawatan.

Ketua Polis Negeri Terengganu, Datuk Mohd Shukri Dahlan berkata, yang terkini lapan anggta polis telah digantung tugas yang setelah ditahan sementara menunggu penyiasatan lanjut.

Berita 2:

Gelagat ‘penembak peluru hidup’ dalam Tragedi Batu Buruk Lans Koperal Wan Aziz Wan Omar di Mahkamah kadangkala melucukan malah adakalanya amat mengejutkan khalayak yang menjadi pemerhati.

Yang paling memeranjatkan, apabila disoal balas oleh salah seorang peguambela Fariz Irwan, berkenaan keadaan dirinya, beliau mengaku, tidak bersembahyang sewaktu kejadian dan tidak pernah mendirikan solat!

Selain itu, beliau mengaku mempunyai tabiat buruk suka meminum arak, namun katanya pada malam kejadian itu, beliau tidak minum.


# Ada kes curi,rompak,samun ,culik,gaduh...semua kita cari polis untuk dapatkan bantuan..tapi kalau polis yang kita harapkan tu sendiri bermasalah..macam mana??
Mungkin hanya sebilangan kecil yang bermasalah namun ianya tetap mencalarkan kredibiliti pasukan polis.

Apa nak jadi??



Wahai orang beriman, sesungguhnya arak, judi, asnab (berhala dan merenung nasib itu adalah kerja kotor (dan keji daripada amalan syaitan maka tinggalkannya semoga kamu berjaya. (al-Maidah: 90)


Pada ayat inilah muktamad hukum minum arak, iaitu haram dan termasuk dalam dosa besar.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails