Teman teman Blogger

Bonda uminas Hajjah Khatijah Awang telah meninggal dunia pada hari Khamis 3.25 pagi 19hb Mei 2011. Hadiahkan Al Fatihah dan doa moga arwah sentiasa dilapangkan dan ditempatkan bersama hamba hambaNya yang soleh dan solehah. Moga Allah membalas kebaikan kalian dengan ganjaran pahala yang berlipat ganda. Al Fatihah.

Rabu, 2 Januari 2013

Kemunculan TGHH di TV boleh undang bahaya...

Terkadang nak ketawa dan pelik dengan gelagat pemimpin UMNO.,isu Amanat Haji Hadi terus dihangatkan, dipanaskan,ditambah bermacam serbuk perisa yang jelas makin menjejaskan otak otak yang bersimpang siur dengan debaran PRU 13..

Bermula dengan cerita 31tahun dulu mula dikorek dan disolek semula..disambut bagai bola sepak raga..tak ditanduk dengan kepala maka akan di lambung dengan kaki..setiap pemimpin UMNO atau yang ada  'hajat besar' tak melepaskan peluang untuk ambil posisi walaupun kenyataan yang dikeluarkan semakin merapu. Berminggu TGHH dihentam menerusi media.

Hebat sungguh penangan Tok Guru Haji Hadi.. Bila diam beliau digasak bertalu talu..bila beliau mula membuka mulut untuk diberi ruang sejam untuk muncul di kaca TV secara langsung, bertalu talu pula andaian  dan pandangan puak UMNO dan 'pro' UMNO.

Hanya 1 jam masa yang diminta, kenapa sangat berat untuk diluluskan. Hairan bagaimana TV3 boleh menyiarkan lebih dari 1 jam cerita dongeng dan tahyol dari seberang hampir saban hari dimusim cuti sekolah, hairan bagaimana RTM boleh menyiarkan bermacam hiburan lebih dari satu jam, hairan bagaimana filem filem ganas, seksi yang seksa nak melihatnya boleh disiarkan lebih dari 2 jam tiba tiba bila Presiden PAS meminta siaran lansung selama 1 jam untuk menjelaskan Amanat Haji Hadi terlalu sukar dan berat untuk diizinkan.

Sungguh tak sangka permintaan presiden PAS boleh mengundang bahaya. Power sungguh ayat ayat yang keluar dari mulut Presiden PAS hingga Ketua Pemuda Umno boleh merasa bimbang  dan risau andai apa yang diucapkan oleh presiden PAS bakal meracuni rakyat Malaysia. Hebat sungguh TG Haji Hadi boleh mempengaruhi minda berpuluh juta rakyat Malaysia dengan hanya berucap dalam masa 1 jam..

PAS ada pemimpin yang power mengalahkan superman..Utraman..PAS ada..Umno ADA??? Umno cuma ada pemimpin yang 'auta man'



Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails