Teman teman Blogger

Bonda uminas Hajjah Khatijah Awang telah meninggal dunia pada hari Khamis 3.25 pagi 19hb Mei 2011. Hadiahkan Al Fatihah dan doa moga arwah sentiasa dilapangkan dan ditempatkan bersama hamba hambaNya yang soleh dan solehah. Moga Allah membalas kebaikan kalian dengan ganjaran pahala yang berlipat ganda. Al Fatihah.

Isnin, 17 Mei 2010

Syabas Sibu...berjaya bebaskan minda dari kotak yang sempit..



Tahniah dan syabas buat Pengundi di Sibu kerana berani membuat perubahan dalam sejarah politik di Sibu. Keberanian mengubah laskap politik Sibu sejak 28 tahun menjadi kubu kuat BN.

Agak mengejutkan apatah lagi selepas prk Bagan Pinang dan prk Hulu Selangor yang melihat betapa umpan ringgit yang lebat mencurah curah mengena di Bagan Pinang dan Hulu Selangor. Umpan yang sama,modul yang sama malah rasanya lebih hebat dicurahkan di Sibu. Dan ternyata pengundi di Sibu lebih celik dalam menilai perlunya satu perubahan.

Yang jelas umpan lesen judi yang diluluskan oleh BN ternyata ditolak oleh rakyat Sibu. Mungkin penyokong UMNo boleh menjadikan keputusan prk Sibu ini sebagai satu tazkirah untuk mereka. Cubalah berfikir di luar dari kotak kebiasaan. Cubalah renungkan betapa kalau non muslim boleh menolak 'gula gula' judi,apakah wajar penyokong umno yang melayu Islam masih terus memberi sokongan kepada parti yang menghalalkan judi.

Fikir fikirkan..jangan biarkan diri dan minda terus berada dalam 'kotak'yang sempit dan gelap...

1 ulasan:

econpolics berkata...

mereka semakin educated,,,dats y boleh wat prubahan,,,walaupun hnya majo tipis,,,,tp itu bru langkah pertama,,,,

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails