Teman teman Blogger

Bonda uminas Hajjah Khatijah Awang telah meninggal dunia pada hari Khamis 3.25 pagi 19hb Mei 2011. Hadiahkan Al Fatihah dan doa moga arwah sentiasa dilapangkan dan ditempatkan bersama hamba hambaNya yang soleh dan solehah. Moga Allah membalas kebaikan kalian dengan ganjaran pahala yang berlipat ganda. Al Fatihah.

Khamis, 14 Januari 2010

Remaja,Pil Khayal dan lucah


Semalam, Persatuan Pencegahan Jenayah Malaysia (MCPA) mendedahkan bahawa berdasarkan pemantauan yang dilakukan, didapati cakera padat lucah, pemetik api dan kad permainan daun terup yang memaparkan imej wanita separuh bogel turut dijual secara terbuka.

Presidennya, Ravi Ponnan juga memberi contoh sejenis pil khayal buatan India yang didakwanya boleh menyebabkan kanser boleh didapati dengan harga 60 sen di pasar malam, kedai runcit dan juga restoran mamak.

Menurutnya juga, ubat khayal berupa serbuk kasar yang merupakan campuran pinang dan tembakau boleh memberikan kesan khayal selepas 15 minit memakannya meskipun ia bukan sejenis dadah yang diharamkan di India.

baca seterusnya

# Ni memang masalah besar yang berlaku. Fenomena keruntuhan tatasusila kemanusiaan. Kadang-kadang kita tak cari pun bahan-bahan tu. Tapi bahan-bahan tu datang sendiri pada kita.

Zaman sekarang walaupun duduk dalam rumahpun, Anak anak remaja tetap terdedah dengan benda-benda tak elok nih. Bukan saja remaja tapi juga 'retua' boleh goyah bila iman di dada setipis kulit bawang apatah lagi remaja muda belia yang baru nak mengenal dunia yang hanya ingin kepada rasa seronok dan tidak matang untuk memikirkan akibat buruknya.


Apa tindakan yang nak kita ambil? Tv dengan bermacam warna kehidupan dan kelakuan yang ditonjolkan..internet klik saja mengikut selera. Media cetak dengan majalah yang mendedahkan apa saja yang ingin didedahkan.


Semua pihak ambil peranan masing-masing. Remaja tolong kawal diri anda, parents tolong kawal anak anda, pemimpin tolong kawal orang yang anda pimpin!!! Kerana semua akan ditanya di hadapan Allah swt.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails