Teman teman Blogger

Bonda uminas Hajjah Khatijah Awang telah meninggal dunia pada hari Khamis 3.25 pagi 19hb Mei 2011. Hadiahkan Al Fatihah dan doa moga arwah sentiasa dilapangkan dan ditempatkan bersama hamba hambaNya yang soleh dan solehah. Moga Allah membalas kebaikan kalian dengan ganjaran pahala yang berlipat ganda. Al Fatihah.

Sabtu, 13 Februari 2010

Jangan buang bayi merata-rata...



Jangan buang bayi merata-rata, pelbagai tempat untuk mereka


KUALA LUMPUR: Ibu bapa diingatkan jangan membuang bayi merata-rata jika menghadapi masalah untuk menjaganya kerana kerajaan telah mengadakan pelbagai tempat bagi mereka menempatkan bayinya dengan selamat.

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata ibu bapa boleh menempatkan bayi mereka di semua cawangan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM), rumah perlindungan serta hospital.

sumber

# Tajuk dan ulasan awal akhbar ini mungkin tepat dengan 'fenomena' buang bayi yang makin kerap berlaku di negara yang tercinta. Itulah yang terjadi bila nilai kemanusiaan semakin terhakis..Sesungguhnya hanya Perundangan Islam saja yang mampu mengembalikan nilai kemanusiaan..

3 ulasan:

Ayid berkata...

Salam ya ukthi. Ini akibat nya apabila hukum allah tak dilaksanakan manusia menggunakan hukum sendiri. Bila mengikut hukum ciptaan manusia maka sifat manusia labih dasyat lagi sifat kebinatangan

uminas berkata...

Wsalam AYid..
Memang betul pun..
sesetengah manusia merasakan mereka lebih bijak dan hebat dari penciptanya..

mamawana berkata...

Nikmat hidup di dunia ini nafsu nafsi semata2. Yang engkar dan berdosa pasti akan menerima azabNYA.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails