Teman teman Blogger

Bonda uminas Hajjah Khatijah Awang telah meninggal dunia pada hari Khamis 3.25 pagi 19hb Mei 2011. Hadiahkan Al Fatihah dan doa moga arwah sentiasa dilapangkan dan ditempatkan bersama hamba hambaNya yang soleh dan solehah. Moga Allah membalas kebaikan kalian dengan ganjaran pahala yang berlipat ganda. Al Fatihah.

Rabu, 7 Mac 2012

Bukan lagi kena mulut badan binasa...

Satu masa dulu, saya meminatinya..cantiknya, bicaranya, ilmunya maka tak hairan bila MSO pun memuji dengan pujian yang bikin 'menjeleskan' wanita lain. Namun seperti juga tulisan MSO, saya telah lama mematikan minat saya kepada ustazah seorang ni..sejak dia 'terjun' dalam politik bersama UMNO.

Bicaranya tak lagi memukau bahkan ada waktu menjengkelkan dan memeningkan..seperti kata sesetengah orang bila nawaitu keduniaan menjadi matlamat, 'nur' terpancar menjadi semakin suram ibarat lampu suluh kehabisan bateri.. benarlah bila kita mengejar dunia..dunia semakin lari dari kita..


Sudah beberapa kali saya membaca tulisannya dalam akhbar Sinar..beberapa kali itulah saya berkerut kening membacanya..namun kali ini tulisannya melepasi statusnya sebagai seorang lulusan Al Azhar..Ustazah ini merangkumkan beberapa fitnah dalam satu tulisan..dan yang paling mengundang marah bila fitnahnya terhadap Tok Guru Haji Hadi.

Dia tidak layak untuk menyamakan peribadi TGHH dengan rakan rakannya dalam UMNO atau BN.
Sesedap jari mengetuk keyboard..badan juga bakal binasa...
Masyitah..imejnya sudah tidak seindah namanya.






Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails