Teman teman Blogger

Bonda uminas Hajjah Khatijah Awang telah meninggal dunia pada hari Khamis 3.25 pagi 19hb Mei 2011. Hadiahkan Al Fatihah dan doa moga arwah sentiasa dilapangkan dan ditempatkan bersama hamba hambaNya yang soleh dan solehah. Moga Allah membalas kebaikan kalian dengan ganjaran pahala yang berlipat ganda. Al Fatihah.

Isnin, 9 Ogos 2010

Mahfuz paling 'menjijikan'..PAS parti 'dayus'.....alahai..


"Paling menjijikkan apabila ada pemimpin angkuh seperti Mahfuz Omar yang suka menghina orang Islam," tulis Awang Selamat lagi.

Kasihan Yb Mahfuz Omar,disifatkan Awang Selamat sebagai 'paling menjijikan'dan PAS pula parti paling 'dayus'. Semuanya kerana tak sudi 'bersama' dengan UMNO.

Kata Awang:"Pedulikan golongan seperti itu, yang suatu hari akan menangis keinsafan kerana merekalah sebenarnya yang mengkhianati perjuangan Islam,"

Perjuangan Islam manakah yang telah PAS khianati? Apakah kerana menolak Umno maka PAS dianggap mengkhianati perjuangan Islam. Umno mendokong perjuangan Islam?

Awang Selamat juga hairan mengapa ramai pengimpin PAS menolak idea permuafakatan dengan Umno "kononnya kerana parti itu kurang Islam dan meletakkan banyak syarat"
Pembetulan..Umno bukan kurang Islam tapi terang terang menolak Islam. Perintah yang paling 'basic' sekalipun pemimpin umno dah kantoi.

PAS pula didakwanya sebagai parti yang 'paling dayus' meskipun menggunakan nama Islam kerana menolak permuafakatan dengan Umno tetapi sanggup bekerjasama dengan DAP. Sebaliknya, Awang Selamat mendakwa Umno terlebih dahulu merintis kerjasama dengan parti-parti kaum dan agama lain berdekad-dekad lebih awal berbanding PAS yang didakwanya "yang baru setahun jagung".

Umno memang dah berdekad dekad bersama dengan parti kaum dan agama lain tapi apa hasil dari 'bersama' itu? Apa Umno buat dalam masa berdekad dekad itu? Terbaru Presiden MCA mempersendakan Islam.

PAS memang 'setahun jagung' bersama DAP tapi dalam setahun jagung itu,pemimpin non muslim boleh baca Al Quran,bersedia mendengar kuliah agama,memahami apa tuntutan Islam.

Jadi siapa yang dayus???

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails